diumenge, 19 de febrer de 2012

HI HAVIA UNA VEGADA UNA PRINCESA...

Què passaria si a les escoles, escoltéssim realment el què pensen els infants sobre el carnaval?
Aquests dies li he estat donant moltes voltes a com abordem aquesta festivitat a les escoles. Les mestres anem estressadíssimes, i no ens adonem , però també estressem a les famílies. I la finalitat? realment darrere de com festegem el carnestoltes, hi ha tants aprenentatges que mereixen la pena aquest sobre esforç...?
A les escoles i a casa, tenim disfresses tot l'any, i si no les tenim, amb una bona oferta de material, o simplement amb unes bosses d'escombraries, els infants faran seva una festivitat , que els adults els arravatem... qui tria les disfresses a les escoles? i a casa? 
Us presentem un procés d'aprenentatge sorgit aquests dies de disfresses, i amb molt poc material: bosses d'escombraries i tisores.

El  primer contacte amb el material, és exploratori. Quines possibilitats té i com interactuar amb el seu cos.





Ràpidament agafa les tisores i comença a fer talls, i torna a provar. Aquest cop amb un forat intenta treure el cap, però és massa petit, prova amb un braç, i decideix que necessita dos forats més.












Ja ha aconseguit el vestit, però les princeses el tenen més llarg així que agafa una altra bossa i comença a tallar...



Ara si!!! la princesa està perfecte per a fer un ball reial.
I amb dos elements, els infants són capaços de crear un somni, i en la seva creació podríem parlar de tots els conceptes que ha practicat com ara el volum, l'espai, però el més important de tot, la recerca dels recursos necessaris per a aconseguir el seu vestit de princesa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada