divendres, 21 de setembre del 2012

EL PONT DE LONDRES

El pont de Londres, Oriol Ezquerra (8anys)

Molts cops, davant les creacions dels infants, no veiem més que un joc de criatures, banalitzem qualsevol acció darrere del joc. Però amb un regal com el que ens fa l'oriol, ens adonem del sentit que tenen totes les seves accions. Si us soc sincera... els meus aprenentatges de matemàtiques, sobretot els volums, van ser  (curiosament) en un plànol pla, és a dir, sobre paper... curiós, no? EM demanaven que fes unes gràfiques , que les representés amb un dibuix, que mesurés i passés a escala, que tot havia de donar un resultat numèric, i que per a arribar a 4 només valia la suma de 2+2.
Paraules sense sentit per a nosaltres, que memoritzàvem però no érem capaços d'assimilar. Paraules o paraulotes que jutjaven la nostra capacitat d'aprendre segons la nostra capacitat de memoritzar... Paraules que, en el fons , capaven la nostra creativitat, i ens treien qualsevol indici de protagonisme del nostre aprenentatge. 


L'Oriol no és conscient, però per a fer aquesta creació, ha hagut de posar en pràctica tots els aprenentatges que ha anat adquirint a través del seu joc, i gràcies a l'oferta d'un material variat , ha pogut adquirir conceptes que ni ell mateix sap, encara no ha posat nom a les línies, ni tampoc als càlculs mentals que ha fet. Però no li ha fet por equivocar-se, se li ha donat l'opció a treure's el prejudici adult aquell que ens fa viure els errors com a negatius. L'Oriol ha fet una gran feina, que , a mi, que me van capar la creativitat, m'hauria costat segles aconseguir fer.
Gràcies Oriol.




"Hi passen persones i cotxes per dalt i vaixells per sota" diu l'Oriol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada